Sağlık Bakanı Kemal Memişoğlu, ebe ve hemşire sayısının 330 bini aştığını belirterek, çalışma şartlarını iyileştirecek yeni sistemin yolda olduğunu duyurdu.
Sağlık Bakanı Prof. Dr. Kemal Memişoğlu, 12 Mayıs 2026 tarihinde Bakanlık Bilkent Yerleşkesi’nde gerçekleştirilen Ebe ve Hemşireler Günü etkinliğinde sağlık profesyonelleriyle bir araya geldi. Türkiye’nin hemşirelik alanında sunduğu altyapı ve insan gücünün küresel ölçekte yeni ufuklar açma potansiyeline sahip olduğunu vurgulayan Memişoğlu, mesleki gelişimi destekleyecek yeni adımların sinyalini verdi.
Bakan Memişoğlu, son bir yıl içerisinde hemşirelik alanında 700’ü aşkın sertifikasyon eğitimi düzenlendiğini belirtti. İş yükü yoğun olan personelin teşvik edilmesi amacıyla yeni bir sistem üzerinde çalıştıklarını ifade eden Memişoğlu, hemşirelerin yalnızca bakım hizmeti sunmadığını, aynı zamanda teknoloji ve proje geliştirme süreçlerinde de öncü rol üstlendiğini kaydetti. Geçtiğimiz yıl hemşireler tarafından geliştirilen 76 inovatif ürün için patent başvurusu yapıldı.
Ebelik mesleğine yönelik mevzuat güncellemeleriyle profesyonellerin sahanın merkezine konumlandırıldığını aktaran Bakan Memişoğlu, yaklaşık 62 bin ebe ile hizmet ağının genişletildiğini duyurdu. Gebe okulları aracılığıyla son bir yılda 1 milyon anne adayına ulaşıldığını belirten Memişoğlu, Türkiye genelinde ebe ve hemşire sayısının 330 binin üzerine çıktığını açıkladı. Etkinlikte ayrıca, COVID-19 pandemisi ve 6 Şubat Kahramanmaraş depremlerindeki fedakarlıkları nedeniyle sağlık çalışanlarına teşekkür edildi. Program, başarılı isimlere verilen Safiye Hüseyin Elbi ödülleriyle sona erdi.
Yorum Yap