Sağlık Bakanı Memişoğlu, Lokman Hekim Üniversitesi VİTAL Simülasyon Merkezi’nin açılışında Türkiye’nin sağlık teknolojisi üssü olma hedefini açıkladı.
Sağlık Bakanı Prof. Dr. Kemal Memişoğlu, 11 Haziran 2026 tarihinde Lokman Hekim Üniversitesi VİTAL Simülasyon Merkezi‘nin açılış törenine katıldı. Bakan Memişoğlu, Türkiye’nin son 24 yılda sağlık alanındaki gelişiminde beşerî sermayenin kritik bir paya sahip olduğunu vurgulayarak tüm sağlık çalışanlarına teşekkürlerini iletti.
Sağlık eğitiminde bilgi ve uygulama dengesinin önemine dikkat çeken Memişoğlu, Türkiye’nin yalnızca sağlık hizmeti sunan değil, aynı zamanda sağlık teknolojisi üreten bir merkez haline gelmesini hedeflediklerini belirtti. Bakan, bu hedefe ulaşmak için üniversiteler, araştırmacılar ve sanayicilerle entegre bir ekosistem kurulması gerektiğini ifade etti.
TÜSEB bünyesindeki Üreten Sağlık Portalı hakkında bilgi veren Bakan Memişoğlu, inovatif fikirleri olan herkesi bu yapıya davet etti. Söz konusu portal üzerinden fikri mülkiyet hakları korunan projelerin ticari ürüne dönüştürülmesi için finansman ve sanayi desteği sağlanacağını belirten Memişoğlu, merkezin açılışının ardından tesislerde incelemelerde bulundu.
Yorum Yap