Oxford’un 1.8 milyon kişiyle yaptığı araştırma, bitkisel beslenmenin kansere karşı koruyucu etkilerini kanıtladı. İşte vejetaryenlerin riskinin azaldığı kanser türleri…
Oxford Üniversitesi’nin 16 yıl süren ve 1.8 milyon kişiyi kapsayan araştırması, bitkisel ağırlıklı beslenmenin kansere karşı koruyucu etkilerini ortaya koydu. Vejetaryenlerin et tüketenlere oranla 5 farklı kanser türüne karşı daha dirençli olduğu belirlendi.
Araştırma sonuçlarına göre vejetaryenlerde multipl miyelom (kan kanseri) riski %31, böbrek kanseri riski %28, pankreas kanseri riski %21, prostat kanseri riski %12 ve meme kanseri riski %9 daha düşük tespit edildi. Dünya Kanser Araştırma Fonu’nun desteklediği bu çalışma, beslenmenin özellikle pankreas ve meme kanseri üzerindeki etkisini vurguluyor.
Çalışma, vejetaryenlerin yemek borusu kanseri (skuamöz hücreli karsinom) riskinin et yiyenlere göre yaklaşık iki kat daha fazla olduğunu gösterdi. Uzmanlar, bu durumun vejetaryen beslenmede B vitamini eksikliğinden kaynaklanabileceğini belirtiyor. Ayrıca, veganların bağırsak kanseri riskinin et tüketenlere göre %40 daha yüksek olduğu belirlendi. Araştırmacılar, bu sonucu veganların yetersiz kalsiyum alımına bağlıyor.
Sadece balık tüketenlerin (pesketaryenler) meme, böbrek ve bağırsak kanseri riskinin daha düşük olduğu, sadece kümes hayvanı tüketenlerin ise prostat kanseri riskinin azaldığı gözlemlendi. Uzmanlar, dengeli bir diyetin önemini vurgulayarak, sağlıklı bir yaşam için besin değerleri açısından zengin ve çeşitli bir beslenme düzeninin gerekliliğine dikkat çekiyor.
Yorum Yap